جشن هری رایا یا عید الفطر در کشورهای مالزی و سنگاپور Hari Raya Aidilfitri

جشن هری رایا یا عید الفطر در کشورهای مالزی و سنگاپور Hari Raya Aidilfitri

 

ماه رمضان، ماه مقدس مسلمانان است، ماهی است معروف به بخشندگی و گذشت از خطاها و گناهان. کشورهای مسلمان مانند سنگاپور، مالزی و ...، با آذین بندی و ریسه کشی خیابان ها و مراکز خرید، به استقبال از این ماه معنوی می روند، که زیبایی خاصی به شهرها می دهد. به طور مثال مراکز خریدی همچون پاویلیون، سان وی پیرامید و ... در ماه رمضان دیدنی می شوند.

هری رایا یا عیدالفطر، روزی است که در آن اتمام ماه رمضان جشن گرفته می شود. این تعطیلی مذهبی و جشن مربوطه، یکی از 2 عید بزرگ مسلمانان بوده و هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود. در روز عید، افراد لباس های نو پوشیده، خانواده ها دور هم جمع می شوند، به مسجد می روند و از غذای مخصوص عید تناول می کنند.

بطور مثال در مالزی، کتوپت Ketupat یکی از غذاهای مخصوص روز عید است که از گوشت پخته شده در شیر نارگیل و ادویه های مالایی تشکیل شده است. مرغ کاری و برنج نیز از دیگر غذاهایی است که در این روز نوش جان می شود.

یکی از زیبایی های عید در سنگاپور، زمانی است که بانوان لباس های باجو کرونگ Baju kurung خود را به تن می کنند، لباس هایی عموما از جنس ابریشم و با رنگ های زنده و شاد.

گیلانگ سرای بازار Geylang Serai Bazar قلب عید فطر در سنگاپور است. در این محل، دستفروش های زیادی وجود دارند که محصولات مالایی و خاورمیانه، از کیک گرفته تا کیف و لباس را عرضه می کنند.

اگر سفر شما به این کشورها، مصادف با عید فطر شد، یادتان باشد می توانید به رسم دوستی با گفتنHari Raya Selamat یا عید مبارک، افراد بومی را خوشحال کنید.

با توجه به اینکه در این تعطیلات، خیلی از افراد (مخصوصا مالزیایی ها) به مسافرت و دیدار خانواده ها می روند، شاید جای سوال پیش آید که آیا در تعطیلات عید، مراکز خرید در کشورهای مورد اشاره باز خواهند بود؟ پاسخ آری است، علی رغم خلوتی شهر کوآلالامپور، اما بسیاری از مراکز خرید، باز خواهند بود و تخفیف های خوبی هم روی اجناس احتمالا می بینید. در سنگاپور نیز، مراکز خرید و جاذبه های توریستی به کار خودشان ادامه می دهند.

 

 

آژانس شهر فرنگ به عنوان کارگزار و مجری مستقیم تور سنگاپور و تور سنگاپور مالزی،  آماده مشاوره به شما مسافرین عزیز میباشد. برای انتخاب بهترین تورهای مسافرتی با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 22060840

خواندن 2084 دفعه