کارهای جذابی که تنها در پکن می توانید انجام دهید

کارهای جذابی که تنها در پکن می توانید انجام دهید

 

پکن صرفا پایتخت کشور عظیم چین نیست، بلکه جایی است که در آن می توانید به تجاربی دست پیدا کنید که نمونه اش را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت.

 

1- ملاقات با پدر خوانده

احترام به افراد مسن، جزء بخشی از فرهنگ چین بوده و تعدادی از مردمان بسیار پیر در پکن وجود دارند، مانند Yuanmou Mah. در موزه ملی، یادبود برخی از آن ها نشان از قدمتی 1.7 میلیون ساله دارد که البته تحقیقات جدید سن تقریبی آن ها را 600 هزار سال تخمین زده است.

 

2- ملاقات با پدر خوانده کمونیست

در بخش انتهایی میدان تیان آنمن Tiananmen، بنای یادبود مائو Mao وجود دارد. یادبودهایی از لنین و هو چی مین نیز سابقا در این محل وجود داشته است.

godfather

 

3- بازدید تعداد بیشماری از مجموعه های میراث جهانی یونسکو

اغلب آمارها نشان می دهند که شهر پکن مأمن بیشترین تعداد مجموعه میراث جهانی یونسکو می باشد. فارغ از مجموعه هایی نظیر آرامگاه مینگ Ming Tombs، پکینگ، قصر تابستانی و معبد بهشت، مجموعه بی نظیر دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه (که شامل بزرگترین ساختارهای چوبی باستانی و پر بازدیدترین موزه با سالیانه 14.5 میلیون بازدیدکننده می باشد)، سردمدار اماکن دیدنی پکن هستند.

tianamen

 

4- تماشای مراسم اهتزاز پرچم کشور چین در میدان تیان آنمن

در هنگام طلوع آفتاب (و هر غروب)، در میدان تیان آنمن، با اجرای مراسم مخصوصی توسط هنگی از سربازان، پرچم کشور چین بالا رفته و به اهتزاز در می آید. پرچم این کشور در جای جای شهر به چشم می خورد اما دیدن این مراسم مخصوص، جذابیت خاص خود را دارد. برای تماشای این مراسم وقت خود را تنظیم کنید تا در ردیف اول قرار گیرید که بتوانید عکس های زیبایی از آن شکار کنید.

unesco

 

5- بازدید از قدیمی ترین کلیسای چین

مجموعه Cathedral of the Immaculate Conception چیزی در حدود 412 سال قدمت دارد که علی رغم وقوع زمین لرزه ها، جنگ ها، آتش سوزی ها و ... هنوز باقی مانده است.

church

 

6- نوش جان کردن پکینگ داک Peking Duck (گوشت اردک)

یکی از قدیمی ترین مجموعه رستوران هایی که پکینگ داک را ارائه می کند Bianyfang نام دارد. که محلی معروف و توریستی می باشد و غذای دلپذیری را برای مهمانان اش فراهم می کند.

duck

 

7- اپرای پکینگ

ممکن است دیدن اپرا برای هر کسی جذاب نباشد اما قطعا تماشای اجرای بازیگران با لباس های رنگی و در قدیمی ترین تئاتر چوبی چین، با قدمتی حدود 300 سال، خالی از لطف نیست.

opera

 

8- دیدن فیلم در قدیمی ترین سینمای چین

اولین بار در سال 1903 مجموعه Dashilan Daguanlou آغاز به کار کرد. در سال های اخیر، این سینما بازسازی شده و فیلم های روز جهان بر پرده آن نقش میبندد.

cinema

 

9- آب بازی در محل بازی های آبی المپیک

Water Cube، محلی که شناگران زیادی در سال 2008 موفق به کسب مدا طلا در آن شدند، اکنون به پارک آبی سرپوشیده و مکانی برای تفریح تبدیل شده است. رودخانه آرام، سرسره های متعدد و ... بخشی از تفریحات این مجموعه است. استخر 50 متری نیز برای علاقمندان به شنا، مکان ایده آلی است.

olympic

 

10 بازدید از قدیمی ترین رصدخانه جهان

رصدخانه Beijing Ancient Observatory در سال 1442 آغاز به کار کرده و اکنون نیز به روی علاقمندان باز است. در روزهایی که هوا تمیز است بازدید از این مکان جذابیت خود را دارد. ساعت کاری آن تا ساعت 5 بعد از ظهر می باشد.

 gaze

 

11- سریعترین ترن جهان

5 ساعت زمان برای طی مسافت 1318 کیلومتر از پکن تا شانگهای به نظر مناسب می باشد، اما اگر می خواهید نیم ساعت دیگر هم در زمان صرفه جویی کنید پس ترن سریع السیر با سرعت 350 کیلومتر در ساعت را امتحان کنید. اخیرا با ارتقای سیستم، حداکثر سرعت آن به 400 کیلومتر در ساعت رسیده است.

train

 

12- شلوغ ترین سیستم متروی جهان

روزانه در پکن، 10 میلیون سفر با مترو صورت می گیرد. هدف گذاری و برنامه ریزی برای گسترش خطوط مترو از 547 کیلومتر تا 999 کیلومتر و 28 خط، تا سال 2021 می باشد.

subway

 

 

آژانس مسافرتی شهر فرنگ مجری مستقیم و کارگزار تورهای ترکیه، تور تایلند، تور ارمنستان، تور گرجستان، تور روسیه، تور دبی،  تور مالزی و ... می باشد. کارشناسان مجرب ما با ارائه بهترین راهنمایی و  مناسب ترین قیمتها، سفری به یادماندنی برای شما به ارمغان خواهند آورد. 

تلفن تماس: 22060840

خواندن 1328 دفعه