8 دلیل برای بازدید از شهر جرج تاون مالزی

8 دلیل برای بازدید از شهر جرج تاون مالزی

 

georgetown

 

جرج تاون مرکز فرهنگی و رنگارنگ جزیره پنانگ (شمال غربی مالزی) می باشد. این شهر به ساختمان های بریتانیایی اش، مغازه های چینی و مساجد اش، معروف است. جمعیت شهر چیزی در حدود 200 هزار نفر است و ششمین شهر بزرگ مالزی به حساب می آید.

اگر علاقمند به شهرهای تاریخی و خیابان هایی با سبک معماری جالب می باشید، بی شک جرج تاون را باید در لیست مقاصد گردشگری در مالزی بگذارید. این شهر چه برای دوستداران تاریخ و چه برای عشاق خرید و علاقمندان به غذا، ایده آل است.

 

-        میراث جهانی یونسکو

جرج تاون با قدمتی 500 ساله، در ابتدا دهکده ای کوچک بوده است. در آن زمان تحت تاثیر آسیا و اروپا قرار گرفته و تبدیل به میراثی چند فرهنگی شد. با وجود آن همه جاذبه تاریخی شامل 12 هزار ساختمان قدیمی، کلیسا، مسجد، معبد و ...، جرج تاون در سال 2008 به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو به ثبت رسید.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

-        هنر خیابانی

بعد از دریافت نشان یونسکو، هنر خیابانی جالبی در جرج تاون شکل گرفت. کارهای هنری از جنس آهن در جای جای شهر قرار گرفته و هر کدام روایت کننده بخشی از تاریخ و مردمان شهر شدند. بعد از آن هنرمندان بیشماری برای خلق اثر در شهر و بر روی دیوارها و ساختمان ها، به این محل فراخوانده شدند.

start 

 

 

-        کافی شاپ ها

مانند بسیاری از شهرهای آسیایی، کافی شاپ ها در شهر جرج تاون نمود زیادی دارند. کافه ها و رستوران های متعدد و خلاقی در شهر یافت می شوند.

coffeshop

 

 

-        غذاهای خیابانی

پنانگ برای جاذبه های غذایی و شکم دوست ها، شناخته شده است. در خیابان های جرج تاون انواع غذاهای خوشمزه تهیه و سرو می شوند. اما اصلا نگران مسایل بهداشتی نباشید، زیرا استانداردها در آن رعایت می شود. تنها با 2 دلار انواع غذاها پیشکش شما هستند. غذاهایی مانند:

Assam Laksa سوپ نوودل ترش و شیرین پخته شده با آب میوه

Char Kway Teow نوودل خشک تند با مرغ یا میگو و ...

Pasenbur سالاد هندی با سیب زمینی، ماهی، خیار و سس شیرین

Cendol دسر یخی شیرین شده با شکر نخل و شیر نارگیل

stfood

 

 

-        هند کوچک

جرج تاون هندی کوچک است. خیابان ها مملو از مغازه های ساری فروشی، ادویه فروشی، معابد هندی و موسیقی هندی است. بهترین زمان هم برای بازدید این جاذبه های خیابانی، غروب است.

india

 

 

-        خرید

بوتیک های مختلفی در بین مغازه های چینی وجود دارند که اجناسی از قبیل کیف، وسایل منزل، جواهر و ... را می فروشند اما اگر دنبال خریدی کامل هستید، به کمتار Komtar بروید و از این مرکز خرید 5 طبقه و بزرگ با انواع برندها، لذت ببرید.

shop

 

-        هتل ها

جرج تاون برای هر نوع سلیقه و مسافری مناسب است. فرقی نمی کند دنبال هتل لوکس 4 ستاره هستید یا هتل های ارزان، چون بالاخره هتلی که می خواهید را می یابید. اما بهترین مکان ها برای ماندن، ساختمان های مستعمراتی بازسازی شده هستند.

hotel

 

 

- پارک ملی

اگر تمایل دارید از هیاهوی شهر فرار کنید، پارک ملی پنانگ، مکانی بی نظیر برای اکتشاف و سیاحت است. رفتن به این پارک با اتوبوس، 90 دقیقه زمان می برد. سواحل زیبایی نیز در این پارک وجود دارد. حتما پیاده روی در یکی از پیاده راه ها و زدن به دل جنگل و دیدار حیات وحش را امتحان کنید.

park

 

 

 

آژانس مسافرتی شهر فرنگ مجری مستقیم و کارگزار تورهای ترکیه، تور تایلند، تور ارمنستان، تور گرجستان، تور روسیه، تور دبی،  تور مالزی و ... می باشد. کارشناسان مجرب ما با ارائه بهترین راهنمایی و  مناسب ترین قیمتها، سفری به یادماندنی برای شما به ارمغان خواهند آورد. 

 

تلفن تماس: 22060840

 

خواندن 1730 دفعه