راهنمای سفر به لنکاوی مالزی

راهنمای سفر به لنکاوی

لنکاوی یا جواهر کداح The Jewel of Kedah مجمع الجزایری است متشکل از 99 جزیره در ساحل غربی مالزی که 413 کیلومتر با کوآلالامپور فاصله دارد. این جزایر با آب های فیروزه ای دریای آندامان (بخشی از اقیانوس هند) احاطه شده اند و بزرگترین جزیره لنکاوی با آن جنگل انبوه و تپه های سبز خود، تبدیل به مقصدی توریستی شده است. در سال 2007، لنکاوی به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو انتخاب شد.

اطلاعات کلی

ساکنین لنکاوی: 90درصد ساکنان، مالایی هستند.

زبان رسمی: مالایی، اما اکثر افراد محلی به زبان انگلیسی تسلط دارند.

واحد پول: رینگیت

اختلاف ساعت لنکاوی با تهران: لنکاوی 4 ساعت و نیم جلوتر می باشد.

آب و هوا

میزان بارندگی سالیانه در لنکاوی، به 2400 میلیمتر می رسد و بیشترین بارندگی یا فصل بارانی آن، مربوط به ماه های مارس تا نوامبر می باشد. فصل خشک یا فصل توریستی آن از ماه دسامبر یا اواخر نوامبر شروع شده و حدودا تا فوریه و اوایل مارس، به طول می انجامد. مشخصات این بازه زمانی، آسمان آبی، بارندگی اندک و نسیم ساحلی ملایم آن است.

بهترین زمان سفر

لنکاوی آب و هوایی گرمسیری دارد و اغلب مواقع برای مسافرت ایده آل است، اما مناسب ترین زمان سفر، در فصل خشک لنکاوی یعنی بین ماه دسامبر تا فوریه می باشد، که دما معمولا در طول روز بین 30 تا 35 درجه و در شب حدودا 28 درجه می باشد. در ماه آوریل نیز به دلیل بارندگی های کوتاه بعد از ظهر، خنک ترین دمای هوا را دارد.

راه های دسترسی

دسترسی به لنکاوی از طریق راه آبی و هوایی مقدور است. پرواز از فرودگاه کوآلالامپور و حدودا 1 ساعت به طول می انجامد. با کشتی از Kuala Kedah، Kuala Perlis و پنانگ می توان به لنکاوی رفت. در صورتی که در کوآلالامپور هستید و می خواهید از طریق دریا به لنکاوی برسید، می توانید با قطار 5 ساعته به Arau برسید و بعد با تاکسی به Kuala Perlis رفته و از آنجا سوار کشتی شده و بعد از 1 ساعت، به لنکاوی خواهید رسید.

حمل و نقل

لنکاوی سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ای ندارد، تنها چند ایستگاه اتوبوس داشته و زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس طولانی است. اما در این جزیره می توان از طریق تاکسی یا اجاره ماشین، دوچرخه، موتور، اسکوتر و ... به جاهای مختلف جزیره رفت. هزینه کرایه بر حسب فصول مختلف، کمی متفاوت است. کرایه تاکسی برای مسیرهای کوتاه معمولا چیزی حدود 15 رینگیت است. در حالی که کرایه روزانه موتور از 25 رینگیت شروع می شود. در اختیار گرفتن ماشین نیز چیزی بین 50 تا 100 رینگیت، هزینه دارد.

چقدر پول همراه ببریم؟

لنکاوی و مالزی جزو مقاصد ارزان قیمت آسیایی هستند و بیشترین هزینه شما در لنکاوی مربوط به هتل، غذا و کرایه تاکسی خواهد بود. ورودیه بسیاری از اماکن تفریحی مانند پارک حیات وحش و Skycab حدودا 40 رینگیت می شود، اما تفریحات آبی و یا جنگل نوردی، گرانتر بوده و هر کدام حدودا 120 رینگیت آب می خورند. لنکاوی دیوتی فری بوده و ازین نظر برای خرید جای مناسبی است.

محل اقامت

در لنکاوی با توجه به بودجه های مختلف، هتل ها و ریزورت های مختلفی وجود دارند. بیشتر هتل ها در کناره دریا و یا در دل جنگل هستند.

جاذبه های لنکاوی

سواحل لنکاوی معروف هستند و بزرگترین و مهمترین آن Pantai Cenang است. ممکن است شن های آن خیلی سپید نباشد اما نرمی آن مثال زدنی است. Pantai Tengah هم یکی دیگر از سواحل معروف لنکاوی است. در کناره این سواحل، هتل ها، رستوران ها، کافه ها و مغازه های زیادی وجود دارند.

اسکای بریج یا پل هوایی لنکاوی Langkawi Skybridge یکی دیگر از جاذبه های این جزیره، پلی است به طول 125 متر در ارتفاع 700 متری از سطح دریا. تله کابین لنکاوی یا Skycab نیز 1700 متر طول دارد و یکی از بهترین چشم اندازها به جزیره را دارد.

از دیگر جاذبه ها و مقاصد توریستی لنکاوی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

داتاران لانگ Dataran Lang یا میدان عقاب

آبشارها مانند Telaga Tujuh

دنیای زیر آب لنکاوی Underwater World Langkawi

پارک حیات وحش لنکاوی Langkawi Wildlife Park & Bird Paradise

مراکز خریدی همچون Teow Soon Huat Duty free، The Zon Shopping Paradise، Cenang Mall و ...

و ...

همچنین فستیوال های مختلفی مانند فستیوال اّب، ماه رمضان، سال نو چینی و ... در این جزیره برگزار می شوند و شور و هیجان خاصی را به آن می دهند.

پس اگر می خواهید به این بهشت کوچک سفر کنید، لباس های رنگارنگ و روشن و چمدان خود را آماده کنید و با تور لنکاوی به این جزیره سفر کنید.

خواندن 722 دفعه