بلگراد، این شهر قدیمی و تاریخی اروپا

بلگراد، این شهر قدیمی و تاریخی اروپا

 

بلگراد، یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است و تنها شهری است که در محل تلاقی 2 رودخانه دانوب و ساوا ساخته شده است. بلگراد، پایتخت و بزرگترین شهر صربستان می باشد و جمعیتی در حدود 1.7 میلیون نفر دارد. با توجه به موقعیت استراتژیک آن، در طول تاریخ بارها مورد حمله و ویرانی قرار گرفته است، اما هم اکنون بطور سریعی در حال پیشرفت و توسعه می باشد.

هسته تاریخی این شهر، منطقه Kalemegdan است که در مجاورت 2 رودخانه قرار دارد. بعد از جنگ جهانی دوم، بلگراد جدید New Belgrade در کناره سمت چپ رودخانه ساوا Sava بنا شد و به عنوان مرکز تجاری بلگراد شناخته شد.

بلگراد 4 فصل بوده و از آب و هوای زیر استوایی مرطوب برخوردار است. به طور میانگین، 31 روز از بلگراد دمای هوا بالای 30 درجه سانتیگراد دارد. مذهب اصلی مردمان بلگراد، ارتودوکس می باشد.

این شهر میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی از جمله فستیوال فیلم، موزیک، نمایشگاه کتاب و ... می باشد. مهمترین موزه بلگراد، موزه ملی آن است که در سال 1844 بنا شد.

بلگراد، شهری است بدون خواب و نماد زندگی و تفریح شبانه. کلوب های شناور آن بر روی رودخانه ها، با مهمانی های بزرگ و تفریحات بی پایان مترادف شده است. مهم نیست چه سبکی از موسیقی را میپسندید و یا چه بودجه ای دارید، برای گردشگران این شهر، انواع کلوب ها و رستوران ها مهیا است.

مهمترین مناطق بلگراد برای پیک نیک Avala و Ada Ciganlija (دریاچه ای دارای ساحل و مناسب برای تفریحات آبی و آفتاب گرفتن) می باشند. سمبل بلگراد هم دژ بلگراد Belgrade Fortress است.

بلگراد در هر فصلی زیباست، اما شاید زیباترین مناظر را در فصل بهار پیدا کنید. دمای هوا در محدوده 20 درجه سلسیوس بوده و هر جا را که نگاه کنید به شکوفه مزین شده است. اگر هم قصد دارید در پاییز به بلگراد بروید، نمایشگاه سنتی کتاب که هر ساله در اواخر اکتبر برگزار می شود را از دست ندهید. تابستان های بلگراد هم تعریفی و مهیج است.

سیستم حمل و نقل عمومی شهر، توسعه یافته و بیشتر مبتنی بر خطوط اتوبوس می باشد. امکان سفر به بلگراد از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین و کشتی وجود دارد.

صربستانی ها، مردمانی خونگرم هستند و در مواجهه با توریست ها رفتار دوستانه دارند. زبان اصلی آن ها صربستانی است اما اکثر آنان مقدار کمی زبان انگلیسی بلد هستند، پس در سفر به شهر بلگراد، می توانید با پرسش آدرس از آنان، مسیر خود را بیابید.

واحد پول بلگراد، دینار صربی Serbian Dinar (RSD) است.

خواندن 1136 دفعه