درباره سنگاپور

درباره سنگاپور

کشور ثروتمند و مدرن سنگاپور کوچکترین کشور آسیای شرقی است که در شمال خط استوا قرار گرفته است بهمین دلیل آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و میانگین بارش سالیانه آن بالاست. دمای هوا در این کشور هیچگاه پایین تر از 20 درجه سانتیگراد نیست تنها تفاوت تابستان و زمستان در میزان بارندگی است که البته هیچ تاثیری بر صنعت گردشگری این کشور ندارد.

نام سنگاپور به معنای شهر شیر است که بنیان گذار این شهر، اوتاما این نام را به دلیل اینکه در شکار خود حیوانی شبیه شیر را دیده بر آن نهاده است که البته واقعیت این است که در سنگاپور اصلا شیری وجود ندارد و آن حیوان احتمالا ببر بوده است.

درآمد این کشور بیشتر از طریق صادرات و واردات حاصل می شود هرچند که صنعت گردشگری نیز درآمد بالایی را بهمراه داشته است. سفر به این کشور مدرن ارزان نیست و قیمت هتل های متوسط آن بالاست. در اینجا برای اینکه مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، قیمت خرید خودروهای شخصی گرانتر از قیمت واقعی آنهاست تا مردم تمایل چندانی به استفاده از ماشین های شخصی نداشته باشند. همین سیاست گذاری باعث شده است که وسایل حمل و نقل عمومی سنگاپور بسیار گسترده و کارآمد باشند. سطح درآمد مردم در سنگاپور بالاست بطوری که در این کشور میلیونرهای زیادی وجود دارند. شاید دلیل پیشرفت سنگاپور باور ملی آن باشد که بر روی پرچم این کشور نیز شکل گرفته است، دموکراسی، آرامش، پیشرفت، عدالت و برابری که پنج ستاره پرچم نماد آن هستند، رنگ سفید که صداقت است و رنگ قرمز که نماد برادری است.

از جالبترین نکاتی که در سنگاپور با آن مواجه می شوید ممنوعیت خرید و فروش و جویدن آدامس است و دیگر اینکه در اکثر نقاط آن ممنوعیت کشیدن سیگار وجود دارد که این مناطق به تدریج در حال افزایش هستند. از آنجایی که تقریبا تمام مردم سنگاپور به زبان انگلیسی مسلط می باشند برقراری ارتباط برای گردشگران بسیار راحت است. سنگاپور یکی از 3 شهر-کشور جهان است که از 63 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. پاسپورت سنگاپور جزو قویترین پاسپورت های دنیا است و دارندگان آن بدون اخذ ویزا می توانند به 159 کشور جهان وارد شوند.

سنگاپور یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان است که جاذبه های فراوانی را همانند تفرجگاه ساحلی شنهای خلیج، چرخ و فلک سنگاپور که بلندترین نمونه در جهان است، باغ های خلیج که درختچه های مصنوعی آن از انرژی خورشیدی تغذیه می کنند، فورت کانن پارک،  محله چینی ها، جزیره سنتوسا، خیابان اورچاد را در خود جای داده است که در بخش جاذبه های دیدنی سنگاپور به آنها پرداخته شده است.

اما خرید یکی از اهداف سفر برای همه افراد است. در سنگاپور فروشگاه های متعدد و لوکسی وجود دارد که بهترین اجناس برند را به فروش می رسانند. اگرچه قیمت ها بالاست اما وقتی با کیفیت عالی اجناس مقایسه می شود این قیمت ها مطلوب به نظر می رسند. مراکز خرید متعددی در سنگاپور وجود دارند که ایون اورچاد، ویوو سیتی، پاراگون و مرکز خرید مصطفی از جمله آنهاست. برخی از این مراکز خرید بسیار لوکس هستند و بهترین اجناس برند را به فروش می رسانند که البته قیمت اجناس در آنها بسیار بالاست اما مرکز خریدی مانند فار ایست پلازا اجناس خوب و با کیفیت اما غیر برند را به فروش می رساند که قیمت های مقرون به صرفه ای دارند. در مورد مراکز تجاری سنگاپور در بخش مربوطه به طور کامل توضیح داده شده است.

و اما درباره غذاخوردن در سنگاپور نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. روزانه 2 رستوران در این شهر افتتاح می گردد که آمار بسیار بالایی است و این تعداد رستوران بیانگر آن است که شما هر نوع غذایی را که دوست داشته باشید می توانید میل نمایید.

پیشنهاد ما به شما این است که سفر به سنگاپور را در برنامه های خود جای دهید، این کشور آنقدر زیباست که ارزش تحمل پرواز 6 ساعته و حتی هزینه های بالای سفر را نیز دارد.

سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.

 

 

 

آژانس شهر فرنگ به عنوان کارگزار و مجری مستقیم تور سنگاپور و تور سنگاپور مالزی،  آماده مشاوره به شما مسافرین عزیز میباشند. برای انتخاب بهترین تورهای مسافرتی با ما تماس بگیرید.

 

تلفن تماس: 22060840

 

خواندن 1473 دفعه