درباره آنتالیا

 
 
درباره آنتالیا

 

آنتالیا از شهرهای توریستی کشور ترکیه می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. بخش قدیمی و دیدنی آن  به نام منطقه قلعه‌ایچی دارای بافت خاصی می باشد که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده می باشد و بسیار جلب توجه می‌کند.

 

      

Antalya-coastline-Turkey 

antalya1

 

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای این شهر به طور کلی مدیترانه‌ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است. میانگین دما در تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه می باشد. در زمستان ماه ژانویه دمای هوا بطور متوسط بین ۹ تا ۱۵ درجه می‌باشد. آنتالیا منطقه‌ای ساحلی می‌باشد که دارای تابستان‌های گرم و طولانی می باشد.

 

 

سواحل آنتالیا

لارا

یک مکان بسیار دوست داشتنی مدیترانه ای با آبهای شفاف و ملایم دریای مدیترانه که امروزه به یکی از جذابترین و دوست داشتنی ترین اماکن برای استراحت و تفریح گردشگران مبدل شده است.نزدیکترین منطقه تفریحی و گردشی به آنتالیا منطقه لارا می باشد که فقط با 6 کیلومتر فاصله  در شرق شهر آنتالیا واقع گردیده است و دارای سواحل شنی و سنگریزه ای می باشد و دریای آن دارای امواجی ملایم و نرم می باشد.

در بسیاری از بخشهای این ساحل که به صورت اختصاصی برای استراحت و تفریح گردشگران تجهیز شده است پر است از امکانات جدید و راحت مانند انواع پلاژها رستوران  مراکز تفریحی صندلی های ساحلی همراه با چتر امکانات قایق سواری و سایر امکانات که همگی در اختیار بازدیدکنندگان و مسافران می باشد.ساحل لارا از شرق صخره های آنتالیا شروع میشود و تا قسمت پائین آبشار  Düdenبه طول چندین کیلومتر توسعه یافته و ادامه می یابد و در طول این گستره ساحلی انواع و اقسام امکانات تفریحی و گردشی از هتلهای 3 ستاره تا 5 ستاره و نیز انواع رستورانهای محلی و بین المللی با انواع غذاهای ترکی و خارجی در خدمت مهمانان هستند.

کمر
منطقه ای است که در 40 کیلومتری آنتالیا واقع شده است و به علت فراوانی منابع آب شیرین ،مقدار شوری آب چندان بالا نیست. نام کمر از دیوار بلندی که برای جلوگیری از ورود سیل به داخل روستا ساخته شده گرفته شده است.این شهر دارای هتل های مجلل ، رستوران ها و کافه ها ، سواحل زیبا ، ویرانه های تاریخی ، و البته بازارهای متنوعی است .

بلک
بلک در ۳۰ کیلومتری شهر قرار گرفته است .در ساحل۱۷کیلومتری بلک هتل های وتاسیسات مدرن فراوانی از سال۱۹۹۰تا به امروز احداث گردیده اند. راه رسیدن به منطقه بلک بسیار آسان و بهترین راه آن از شهر آنتالیا می باشد.امروزه در منطقه بلک۴۷هتل ومرکز گردشگری وگلف۵ستاره وجود دارد.

سیده
در مجموع یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری ترکیه به شمار می آید. این منطقه بندری در عین حال منطقه ای تاریخی و باستانی نیز محسوب گردیده، و در معنای لغوی به معنای درخت انار می باشد.امروزه این منطقه بدلیل ویرانه های باستانی، ساحل ماسه ای، مغازه های بی شمار و امکاناتی که جهت رفاه گردشگران ارائه می دهد به یک مرکز توریستی مهم تبدیل شده است. تعداد بی شمار مغازه، کافه و رستوران، که همگی دارای چشم انداز زیبا از دریا می باشد زیبائی این منطقه را دو چندان نموده است.

 

مراکز خرید آنتالیا

Mark Antalya

یکی از مراکز خرید بزرگ و معروف آنتالیا، مارک آنتالیا می باشد که در آن انواع برندهای معروف ترکی و بین المللی را خواهید یافت. این مرکز خرید تنها 20 دقیقه با منطقه لارا فاصله دارد.

  1. Depo center

مرکزخرید دیپو ازمراکز خرید آنتالیاست و بخاطر وسعت زیاد آن یکی دیگر از مراکز معروفآنتالیاست که حدود ۸۰ مغازه و ۱۵ رستوران دارد.مرکز دیپو در بخش شرقی آنتالیا قرار دارد.در این مرکز اکثربرند های معروف ترکپیدا میشود .

TerraCity Mall

یکی ازمراکز خرید آنتالیا، مرکز خرید تراسیتی ست که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ افتتاح شد . این مرکز خرید با ارائه انواع اجناس داخلی و خارجی در مارک های معتبر و فود کورتی با ظرفیت ۸۳۰ نفر شامل چندین رستوران و کافه، عنوانبزرگترین مرکز خرید آنتالیارا از آن خود کرد.  TerraCity در منطقه لارا شهر آنتالیا، واقع شده است. ۱۵۰فروشگاه این مجموعه با عرضه انواع مارک های معروف دنیا و ۳۰ رستوران کوچک و بزرگ آن، این مرکز خرید را به یکی ازجاذبه های توریستی منطقه لارای آنتالیاتبدیل کرده است. تراسیتی بزرگترین و کاملترین مرکز خرید شهرآنتالیااست .

Migros

میگروس یکی از فروشگاه های زنجیره ای بین المللی سوئیسی است که درآنتالیانیز شعبه دارد و مکانی برای برندهای بین المللی ، محصولات کامپیوتری ، عطر ، کفش ، البسه و بسیاری ازمحصولات دیگر می باشد.

Tansas Shopping Center

تانساش یکی از بزرگترین فروشگاه های مواد غذاییآنتالیاترکیه است. در طبقه اول طیف متنوعی از غذاهای محلی و خارجی با کیفیت  ارائه می گردند. در طبقه دوم هزاران محصول شامل لباس ، لوازم الکترونیکی ، وسایل تزئینی و … را ازبرندهای بین المللیو ترکی عرضه می گردد.

Ozdilek Shopping Mall

یکی از مراکز خرید مشهور و مورد اعتماد در ترکیه فروشگاههای زنجیره ای اوزدیلک ست که با مردم ترکیه  در چارچوب کیفیت، مشتری مداری ، توسعه مداوم و صداقت در برابر کارکنان و مشتریان رابطه خوبی برقرار کرده است.  شما می توانید در مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا از بهترین

Laura Shopping Center

مرکز خرید لاورا آنتالیا در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است  . لاورا دارای ۸۰ فروشگاه است و هر فروشگاه نمایندگی یکی از بهترین برندهای تجاری دنیا هستند  . این مرکز خرید دارای پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت ۶۰۰ خودرو ست . ۲ سوپرمارکت بزرگ ، ۶ سالن سینما مجهز به بالاترین سیستم های ویدئویی و صوتی ، ۱۴ رستوران با غذاهای سنتی و بین المللی و … از دیگر امکانات این مرکز خرید  است .

اطلاعات مورد نیاز برای سفر به آنتالیا

مقصد پروازهاي داخلیفرودگاه اسپارتا ميباشد و مسافران از آنجا به هتلهای خود ترانسفر می شوند.

مقصد پروازهاي ترك فرودگاه آنتالیا می باشد .

هتل هاي آنتالیا از نظر نوع خدمات  و پذيرايي  به شكل زير تقسیم بندی می شوند:

  -   Full board   : پذيرايی صبحانه ، ناهار ، شام

  -   All          : پذيرايي صبحانه ، ناهار ، شام و ميان وعده 12 ساعته

  -  UALL       : پذيرايي صبحانه ، ناهار ، شام و ميان وعده 24 ساعته

ساعت تحويل اتاق  14.00و تخليه اتاق 12.00 می باشد.

 

20140916114459ddantalya035

خواندن 3913 دفعه