تور تایلند و مناطق گردشگری

تور تایلند و مناطق گردشگری آن : اگربه دنبال یک تکه از بهشت منحصر به فرد در جهان می باشید تایلند مقصد سفر شماست.تایلند یا "سیام"( نام تایلند تا سال 1939) کشوری  است در در جنوب شرقی آسیا با جنگل انبوه  سبز و آبهای زلال که شما می توانید تقریبا هر چیز عجیب و غریبی را در اینجا از خانه های ییلاقی و باربران مقابل ساحل تا بهترین هتل های لوکس که در جهان وجود دارد مشاهده نمائید. با وجود هجوم  سنگین گردشگران که اغلب آن ها با تور تایلند، تور پاتایا ، تور پوکت و.. (30 میلیون نفر توریست در سال) به این کشور مسافرت می کنند، هنوز فرهنگ و تاریخ ناب تایلندی حفظ شده است و مردمان تایلندی با دیدن شما لبخند می زنند.مرزهای تایلند تنوع زیادی دارد و ازنوع آبی و کوهستانی و بعضا خشکی می باشند. تایلند دارای یک مرز کوهستانی بسیا زیبا با میانمار (برمه) میباشد..تایلند با جمعیت67 میلیون نفر و مساحت513,120 km² جایگاه پنجاهم را در میان کشورهای دنیا نصیب خود نموده است.

 

آب و هوای تایلند

تایلند تا حدود زیادی گرمسیری است و آب و هوای گرم با درجه حرارت در محدوده 28-35 سانتی گراد دارد پس بهترین فصل سفر به تایلند در ماههای سرد سال از نوامبر تا پایان ماه فوریه نزدیک به کریسمس و سال نو و سال نو چینی و چند هفته بعداز آن می باشد که طبیعتا نسبت به سایر فصول سال کمی گرانتر نیز می باشد.

فرهنگ ، دین و مذهب کشور تایلند

95 درصد مردم تایلند بودیسم می باشند و اقلیتهای دیگر نیز وجود دارند. برخی از هنرهای سنتی محبوب در تور تایلند شامل رقص سنتی تایلندی و موسیقی، بر اساس آیین های مذهبی ، بوکس تایلندی معروف وحشیانه (موی تای) میباشد. بسیاری از تعطیلات در کشور و تور تایلند ، عمدتا به بودیسم و سلطنت مربوط می شود.

فرودگاه ها در تور تایلند

فرودگاه بین المللی اصلی در تور تایلند در شهر های تایلند، بانکوک و پوکت هستند
فرودگاه بین المللی نیز در هات یای، کرابی، سامویی و چیانگ مای وجود دارد که بیشتر پروازها از کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند  کوالالامپور و سنگاپور به آن انجام میشود. لائوس - شلوغ ترین گذرگاه مرزی در تور تایلند است.


توجه داشته باشید که بر خلاف همسایگان تایلند (به جز مالزی) که عبور و مرور در سمت چپ جاده میباشد در تایلند رانندگی در سمت راست وتمام نشانه های رسمی راهنمائی و رانندگی به دو زبان انگلیسی و تایلندی نوشته شده است. رانندگی با موتور سیکلت بدون کلاه 400 بات جریمه دارد. پس اگر برای یک روز کرایه یک موتور 100تا 125 سی سی حدود 150بات پرداخت میکنید حتما از کلاه ایمنی استفاده نمائید. همچنین در بانکوک شلوغ برای حمل و نقل از توک توک که وسیله سه چرخ موتوری میباشد استفاده میگردد. تایلند کاملا یک کشور امن است ولی به هر حال در اتوبوس و داخل مناطق دور افتاده بهتر است حواستان به کیف پولتان باشد. در صورت نیاز به امداد میتوانید با تماس با1155 که یک خط تلفن 24 ساعته از پلیس گردشگری است کمک بگیرید. سیستم ویزای تایلند پیچیده است و برای ورود از طریق هوا 15 روز و از طریق زمین تا 30 روز میباشد با این حال همیشه اطلاعات بروز برای دریافت ویزای تایلند دریافت کنید. زبان تایلندی می تواند کاملا برای به چالش کشیدن تازه واردان به تایلند عذاب آور باشد ولی اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید دیگر جای نگرانی نیست. در تایلند مراکز شهری و توریستی به خوبی توسعه یافته ولی در حومه شهر، همه چیز به مراتب کندتر پیش میرود. و شما میتوانید از شهرهای مدرن در تور تایلند و روستایی جهان سوم در شمال و شمال شرق تایلند را تجربه کنید. با وجود درام اخیر و درگیریهای سیاسی، به طور کلی تایلند سرزمین لبخند است.اکثر غذاهای مردم محلی تایلند با برنج میباشد.
منطقه i-san  با 160.000کیلومتر مربع در شمال شرق تایلند شامل 20 استان با جمعیت کل از حدود 22 میلیون یکی از مهم ترین مناطق برنج کاری در تایلند است.

مناطق گردشگری تایلند:

10مقصد برگزیده در تایلند به انتخاب مسافران


  1. Ko Phi Phi
  2. Bangkok
    3.    Ko Pha Ngan
    4.    Ko Samui
    5.    Ko Tao
    6.    Chiang Mai
    7.    Ko Chang
    8.    Ko Lanta
    9.    Ko Samet
    10.    Khao San Road


زندگی در جزایر دریای آندامان تایلند:


ساحل Bulon Lae که در یکی از جزایر تایلند است که هنگام وارد شدن شما 100 سال زمان به عقب برمیگرید و نهایت تکنولوزی در این جزیره فقط یک رادیوئی جیبی که با باطری کار میکند ارتباط شما را با بیرون برقرار میکند و اکثر بومیان این منطقه فقط از طریق صید در دریا زندگی خود را میگذرانند.
بهترین زمان برای بازدید از تایلند ؟
به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از تایلند از نوامبر تا فوریه که بادهای موسمی سرد و خشک شمال شرقی می وزد در طول این فصل سرد، درجه حرارت محدوده 18-32 درجه سانتیگراد در بانکوک، در حالی که در شمال و شمال شرق تایلند، درجه حرارت می تواند کاملا سرد با درجه 8 تا12 در صبح و در ارتفاعات بالا درجه حرارت می تواند  زیر نقطه انجماد برسد.دوره تابستان یا فصل گرم و خشک از مارس تا ژوئن است. در این زمان درجه حرارت در بانکوک به طور متوسط حدود 34 درجه است، اما اغلب می تواند 40 درجه با رطوبت 75٪ برسد.گرمترین ماه سال در تایلند آوریل است.از جولای تا اکتبر میزان بارش سالانه تایلند "بسیار زیاد است. که تایلند مستعدد سیلاب است به طور متوسط رطوبت کمتر از 90 درصد، میانگین دمای آن حدود 29 درجه سانتیگراد میباشد.

 آزانس مسافرتی و گردشگری شهر فرنگ مجری مستقیم و کارگزار تور تایلند , ارائه دهنده ی بهترین خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

خواندن 3200 دفعه