10 جاذبه گردشگری برتر در بارسلونا

10 جاذبه گردشگری برتر در بارسلونا

 

1- La Sagrada Familia

در ابتدای لیست جاذبه های توریستی بارسلونا، شما همیشه می توانید کلیسای ناتمام فامیلا را بیابید. این کلیسا در سال 1882 طراحی شده و بیشترین بازدیدکننده (3 میلیون نفر در سال) را در بین جاذبه های اسپانیا داشته است. همیشه صف های طولانی تهیه بلیط جلوی این اثر وجود دارد. برنامه ریزی ها برای اتمام سازه این کلیسا تا سال 2026 است. بازدید از داخل کلیسا، حدود 1 تا 2 ساعت (بسته به نوع بلیط تهیه شده) زمان نیاز دارد. این مجموعه از ساعت 9 صبح به روی علاقمندان باز است.

2- آب نمای جادویی Magic Fountain

این آبنما از آن جاذبه هایی است که حتما باید بروید و ببینید. نمایش رقص آب، نور و موسیقی، صحنه هایی جادویی را خلق می کنند. این آبنما در سال 1929 ساخته شده و سالانه حدود 2.5 میلیون نفر بازدیدکننده دارد. در زمستان، تنها جمعه و شنبه، این آبنما نمایش دارد.

دسترسی به این آبنما از طریق خط 55 اتوبوس و یا ایستگاه مترو Espanya مقدور است. قبل از رفتن به این محل، از ساعت های اجرای رقص آب مطلع شوید. روزها و ماه های مختلف، این زمان متفاوت است.

3- موزه پیکاسو Picasso Museum

این موزه معروفترین موزه بارسلونا است. پیکاسو در منطقه مالاگا متولد شد اما خانواده وی به بارسلونا مهاجرت می کنند و پیکاسو تا سال 1904 در این شهر زندگی می کند. اکثر نقاشی های معروف پیکاسو خارج از بارسلونا نگهداری می شوند اما مجموعه یگانه ای بالغ بر 4000 نقاشی در این موزه وجود دارد. این موزه دوشنبه ها (به جز تعطیلات عمومی)، بسته می باشد.

4- خیابان La Rambla

شاید جاذبه ویژه ای نباشد، اما قدم زدن در این خیابان بسیار لذت بخش بوده و در آن می توانید نبض شهر را حس کنید. البته مراقب جیب برها بخصوص اطراف مترو باشید.

5- موزه تیم بارسلونا و استادیوم FC Barcelona museum & Camp Nou Stadium

اینجا خانه تیم بارسلونا است. اگر در حین بازدید از شهر، تیم بارسلونا مسابقه ای نداشته باشد می توانید تور موزه و استادیوم را رزرو کنید. موزه مذکور بازدیدکننده فراوانی دارد. همچنین یکی از بزرگترین فروشگاه های برند نایک در این محل به ارائه محصولات می پردازد. قیمت تور چیزی حدود 23 یورو است.

6- محله Barrio Gotico

این محل یا میدان، بخشی از بارسلونای قرون وسطی است که در اطراف شهر رومی بارسینو قرار دارد. در این منطقه، کلیساهای زیبا، موزه ها و بازارهای دوست داشتنی ای وجود دارد. بازدید از آن رایگان بوده و باید پیاده در آن قدم بزنید چون اتوبوس یا ماشین اجازه ورود به آن را ندارد.

7- پارک Guell

این پارک جزوی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان بالای تپه 900 متری قرار دارد. اگر توانایی پیاده روی ندارید، می توانید تاکسی بگیرید. ایده اولیه شکل گیری این پارک، ایجاد دهکده ای خصوصی با 60 خانه بوده است که البته بعد از مرگ Guell در سال 1923، این پارک از طرف خانواده وی به عنوان پارک عمومی به بارسلونا هدیه شد.

8- ساختمان های Modernist buildings

مدرنیسم، مرکز فرهنگ کاتالان در بارسلونا بوده است. که به دلیل معماری ویژه اش معروف است. تعدادی ساختمان مدرن در بارسلونا وجود دارد که 3 تای آن ها در خیابان Passeing de Gracia قرار دارند.

9- Montjuic hill and Poble Espanyol Spanish Village

تپه Montjuic پارک ها و جاذبه های زیادی دارد. قلعه Montjuic تاریخچه جالب و البته چشم انداز بی نظیری به شهر دارد. دهکده Poble Espanyol جاذبه جذاب دیگری است که مرکز جشن های فرهنگی اسپانیا است. امروزه در این محل، کافه ها، کلوب های شبانه و مغازه های مختلفی وجود دارد و نمایش محبوب flamenco در آن برگزار می شود.

10 Tibidabo Hill

این مکان یکی از جاذبه های مهیج بخصوص برای کودکان است. تماشای شهر بارسلونا از این محل دیدنی است. شهربازی کوچک اما مناسبی هم در این محل جای دارد که در تابستان باز است. برای رسیدن به بالای تچه، از تراموای vintage Blue Tram می توانید استفاده کنید. قبل از رفتن به این محل، از ساعت بازدید آن مطمئن شوید.

خواندن 1268 دفعه