حمام های سولفور تفلیس Sulfur bath Tbilisi

حمام های سولفور تفلیس Sulfur bath Tbilisi

شهر قدیمی یکی از زیباترین مناطق دیدنی تفلیس است ، حمام های سولفور متعددی که در آن وجود دارد یکی از دلایل جذب گردشگران هستند. آب گرم گوگرددار این حمام ها علاوه بر اینکه برای برخی بیماری ها از قبیل رماتیسم جنبه درمانی دارند، بسیار آرامش بخشند.

گفته میشود که گرمای آرامش بخش این چشمه های آب گرم دلیلی بر این بود که شاه واختانگ گرگاسالی در این منطقه سکونت کند و در قرن 5 میلادی آن را پایتخت گرجستان اعلام نماید.

 

sulfur2

 

در زمان های پیشین محبوبیت حمام های سولفور به قدری رواج داشت که حدود 60 حمام ساخته شد که محلی برای دید و بازدید و حتی معرفی و پسند کردن دختران دم بخت بوده است. امروزه تعداد 5 حمام بعد از مرمت قابل استفاده هستند که زیباترین آنها حمام اربیلیانی Orbeliani می باشد که به حمام آبی نیز معروف است.

دلیل شهرت این حمام به حمام آبی معماری مناره های زیبای اطراف آن است که با پنجرههای نوک تیز و کاشی های آبی آراسته شده اند. فضای داخلی حمام نیز با موزائیک های سبز و سفید پوشیده شده است که آرامشی بی نظیر را ایجاد می نماید.

چهار حمام سولفور دیگر نیز به نام صاحبان خود Bebutov، State، Sumbatov، وZubalov نام دارند.

 

sulfur11

 

شهرت حمام های سولفور تفلیس به قدری است که الکساندر دوما و الکساندر پوشکین نیز آنها را بهترین تجربه های عمر خود نامیده اند.

بنای این حمام ها به سبک شرقی کلاسیک بوده و سقف آنها گنبدی شکل است که در مرکز آن شیشه ای برای عبور نور قرار دارد.

این حمام ها دو بخش عمومی و خصوصی دارند. حمام های عمومی حوضچه و حمام های خصوصی بصورت وان های مجزا هستند که هزینه ای به مراتب بالاتر دارند. می توان با پرداخت هزینه اضافه تر از خدمات ماساژ نیز بهره برد.

پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به تفلیس تجربه لذت بخش حمام های سولفور را از دست ندهید.

 

sulfur66

 

sulfur3

 

sulfur5

 

sulfur4

 

آژانس شهر فرنگ ارائه دهنده تور لحظه آخری گرجستان و تورهای ارزان گرجستان  و تور های تفلیس باتومی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور با کارشناسان آژانس شهر فرنگ تماس حاصل نمایید.

تلفن تماس: 22060840

 

خواندن 4660 دفعه