دیدنی های شهر مسکو روسیه

دیدنی های شهر مسکو

 

میدان سرخ مسکو، میدانی در قلب شهر مسکو می باشد که کاخ کرملین و قلعه سلطنتی سابق را از محل اقامت فعلی رئیس جمهور روسیه جدا می کند. 

تاریخ غنی این میدان در بسیاری از نقاشی های نقاشان معروف روس منعکس شده است. از زمان ساخت، این میدان محل برگزاری مراسم رسمی و بزرگداشتهای بسیاری بوده است. در این میدان کنسرتهای معروفی نیز برگزار شده است.

ساختمانهای اطراف میدان سرخ از جهات بسیاری حائز اهمیت  می باشند. در یک سو مقبره لنین، بنیان گذار اتحاد جماهیر شوروی، قرار دارد و در سوی دیگر کلیسای جامع سنت باسیل، کاخ ها و کلیساهای کرملین قرار گرفته اند. همچنین بسیاری از خیابانهای اصلی مسکو به این میدان منتهی می شوند.

تنها بنای مجسمه موجود در این میدان، مجسمه ای متعلق به Menin و  Puzharesky می باشد که در سال 1621 به پاکسازی مسکو از مهاجمان لهستانی کمک نمودند.

این میدان 330 متر طول و 70 متر عرض دارد.

 

red-square-moscow

 

2 میدان مانژ مسکو، فضای باز بزرگی در قلب شهر مسکو می باشد. در ضلع شرقی آن هتل مسکوا، در ضلع جنوبی موزه تاریخی و باغ الکساندر، در ضلع غربی محوطه اسب سواری مسکو و در ضلع شمالی آن دانشگاه ایالتی مسکو قرار دارد.

این میدان به منظور بازدید از مراسم رژه و آموزشهای نظامی طراحی و ساخته شده است.

 

126  128  129

 

 باغ الکساندر مسکو، یکی از اولین پارکهای عمومی شهری در مسکو می باشد. این پارک شامل 3 باغ جداگانه می باشد. از دلایل معروفیت این باغ، باغچه هایی مملو از گلهای رنگارنگ و بناهای یادبود آن می باشد.

در کنار در ورودی این پارک، آرامگاه سربازی گمنام قرار دارد که در دسامبر سال 1941 و در جنگ با نازی ها کشته شده است. در کنار آرامگاه این سرباز، مشعلی همیشه روشن قرار دارد که برای یادبود و بزرگداشت قهرمانان کمونیست روسیه می باشد و در کنار آن نوشته شده است: " نامت را نمی دانیم، اما یادت جاودانه است "

 

p6191632-x  4229680affb766691746efc703f885f0 large  124

 

4قصر مجلل و تاریخی کرملین مسکو، بین سالهای 1837 تا 1849 توسط تیمی از طراحان و زیر نظر تون کنستانتین و در قلب شهر مسکو ساخته شده است و طراحی آن بر عظمت حکومت مطلق روسیه تاکید دارد. این کاخ از شرق به میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر و از جنوب به رودخانه مسکوا مشرف می باشد.

پیش از این کاخ کرملین اقامتگاه تزار روسیه بوده است. مساحت این کاخ 25 هزار متر مربع می باشد و شامل 9 کلیسا از قرنهای 14 و 16 و 17 میلادی بوده و دارای بیش از 700 اتاق می باشد.

امروزه سالن گئورگوسکی این قصر برای بزرگداشتهای رسمی و پذیرش های سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد

 

    1280px-Grand Kremlin Palace Georgievsky hallGrand Kremlin Palace Aleksandr hallThe Grand Kremlin Palace in 2015

 

 

5 کلیسای واسیلی مقدس ( کلیسای جامع سنت باسیل ) مسکو ،کلیسایی در میدان سرخ مسکو می باشد که نماد مسکو نیز به شمار می رود

ساخت این کلیسا از سال 1355 تا 1561 به طول انجامیده است. ساختمان آن به شکل شعله های سر به فلک کشیده طراحی شده است و امروزه به صورت موزه درآمده است.

این کلیسا به دستور ایوان مخوف ساخته شد و پس از اتمام آن وی چنان تحت تاثیر معماری زیبا و بی نظیر آن قرار گرفت که دستور داد چشمان معمار آن را کور کنند تا دیگر نتواند بنایی نظیر آن را طراحی کند.

گردشگرانی که به میدان سرخ می روند بدون استثنا عکسی به یادگار با گنبدهای رنگارنگ و زیبای این کلیسا خواهند گرفت.

 

   russia-st-basils 6026 600x450Inside-St.-Basils-CathedralKremlin-Moscow-Rusia

 

 

 

6 مقره لنین در میدان سرخ مسکو واقع شده است. لنین تئوریسین و انقلابی کمونیست روسی، رهبر انقلاب 1917 روسیه و بنیانگزار دولت اتحاد جماهید شوروی می باشد. پس از مرگ وی در 21 ژانویه سال 1924، مقبره ای چوبی در کنار دیوار کاخ کرملین در میدان سرخ ساخته شد.

در طول 6 هفته بیش از 100هزار نفر از این مقبره بازدید نمودند. در ماه آگوست سال 1924 مقبره بزرگتری جایگزین مقبره اولیه گردید.

این آرامگاه هر روز به غیر از دوشنبه ها و جمعه ها از ساعت 10 صبح الی 1 بعدازظهر برای بازدید عموم باز می باشد. حتی با گذشت سالها از مرگ لنین، هنوز هم برای دیدن بدن مومیایی لنین صف های طولانی در این میدان تشکیل می شود. باید به حاطر داشته باشید عکاسی و فیلم برداری در این محل ممنوع می باشد.

 

LENIN  LENIN2

 

 

7 مترو مسکو، ساخت مترو مسکو از سال 1930 آغاز شد و اکنون دارای 12 خط و 180 ایستگاه می باشد. 

وجه تمایز مترو مسکو با دیگر متروها در شهرهای دیگر دنیا، طراحی منحصر به فرد و زیبا و ظرافتی است که در ساخت و معماری ایستگاههای آن به کار رفته است.

 

METRO1  METRO2  METRO3

 

 

8 شاه زنگ، این ناقوس بزرگ دارای 200 تن وزن و 6 متر ارتفاع می باشد که بین سالهای 1725 تا 1733 توسط صنعتگران روسی ساخته شد. این ناقوس برای نصب در کاخ کرملین در نظر گرفته شده بود ولی با آتش سوزی که در کرملین اتفاق افتاد، برای نجات آن مقداری آب روی آن پاشیدند که باعث شد قسمتی ازر این ناقوس از آن جدا شود.

 

1007

خواندن 5034 دفعه