سفر به دبی

آشنایی با شهر زیبای دبی ....

دبی شهری در کشور امارت متحده عربی است که با مساحتی در حدود 1287 کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر 1771000 نفر در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد . این شهر همه ساله مسافران زیادی را در خود جای می دهد . واژه دبی از دو پی فارسی به معنای دو بنیان گرفته شده است و اشاره به قرار گرفتن شهر در دوسوی رودخانه خور دارد .

در زمانی نه چندان دور این شهر بیابانی خشک و لم یزرع بود اما با سرمایه گذاریهای فراوان امروزه به شهری فوق مدرن و با امکانات بسیار زیاد تبدیل شده است . در جهت رهایی از وابستگی به نفت فرصتهای سرمایه گذاری فراوانی در این شهر بوجود آمده و از این روی ایرانیان زیادی را به سوی خود جذب کرده است .

 

Dubai-Business-Directory-Yellow-Pages-Online

 

 

85% جمعیت این کشور را افراد غیر بومی تشکیل میدهند که عمدتا هندی می باشند . ایرانیها نیز یک چهارم جمعیت را شامل می شوند . زبان اصلی در دبی عربی است اما بدلیل وجود اتباع مختلف اکثر محاورات به زبان انگلیسی انجام می شود . دین اصلی در این کشور اسلام است ولی از ادیان مختلف نیز در این کشور زندگی می کنند فقط حضور افراد تبعه اسرائیل ممنوع است . پوشش کاملا آزاد است و هرشخصی بنا به سلیقه خود لباس می پوشد . زنان عربی با چادر و پوشیه تردد می کنند در حالیکه سایرین با لباسهای راحت تر . اغلب سرویسهای خدماتی توسط فیلیپینیها ارائه می شود که مردمانی بسیار خوشرو و خونگرم هستند .

آب و هوای دبی گرم و خشک است و در اغلب روزهای سال آفتابی است . تابستانها گرمای غیر قابل تحمل 40 درجه را در روز تجربه می نماید و حتی در زمستانها نیز دمای آن 23 درجه سانتیگراد در روز است . بهمین دلیل بهترین زمان سفر به آن ماههای آبان و آذر و فروردین و اردیبهشت می باشد . سافاریهای کویر در دبی یکی از جذابیتهای آن است . ولی نکته باور نکردنی از شگفتیهای دبی وجود پیست اسکی در این شهر با وجود گرمای بالای هواست .

تصورش هم سخت است در گرمای طاقت فرسای شهر وارد مکانی می شوید که می توان برف واقعی را در آن مشاهده نمود و به اسکی و برف بازی پرداخت . شنا و تفریح در پیشرفته ترین پارک آبی و تماشای شگفتیهای خلقت خدا در بزرگترین دلفیناریوم دنیا را فقط در دبی می توان تجربه نمود . از دیگر دیدنیهای دبی جزایر پالم ، برج خلیفه ، برج ساعت دیره و ... می باشد که در بخش جاذبه های گردشگری به تفضیل بیان شده است .

 

150909154106-dubai-bling-9-super-169

 

اما دلیل اصلی سفر اکثر افراد به دبی مراکز خرید آن است . دبی مال بزرگترین مرکز تجاری دنیا در این شهر قرار دارد . تمامی برندها را در مغازه ها می توان یافت . همه ساله در ماه ژانویه حراج سراسری در فروشگاهها برگزار می گردد که بهترین فرصت برای خرید اجناس برند با قیمتی بسیار مناسب است . در سایر ماههای سال نیز حراجهای پراکنده ای در مغازه های مختلف وجود دارد . اطلاعات کامل درباره مراکز خرید در بخش مربوطه بیان شده است .

رستورانهای متعددی در این شهر وجود دارند و انواع غذاهای ایتالیایی ، ژاپنی ، مدیترانه ای ، عربی و حتی ایرانی را در آنها میتوان یافت . فست فود مک دونالد بارزترین آنهاست . از غذاهای محبوب می توان از الهریس ( حلیم ) ، شاورما ( گوشت بره و مرغ بهمراه سبزیجات و سیب زمینی ، خیارشور و سس سیر ) ، هوموس ( سس مخصوص تهیه شده از نخود ، روغن زیتون ، ارده ، آب لیمو ، سیر و نمک ) ، فلافل ، سالاد تبوله ( تهیه شده از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده به همراهسیر و پیاز وروغن زیتون، آبلیمو و نمک ) ، گجیا ( بره بریان با برنج و سبزیجات و دانه های روغنی ) نام برد . رستورانهای ایرانی معروف آن گلستان ، صدف ، انار ، بریانی اصفهان ، شبستان و ... می باشند .

 

one-and-only-royal-mirage-property-landing-page-dubai

 

برای رزرو تور دبی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آژانس شهر فرنگ تماس حاصل نمایید. تلفن تماس: 22060840

خواندن 3260 دفعه