مناطق دیدنی بدروم

مناطق دیدنی بدروم

شهر سرزنده، شاد و پرنور بدروم با سواحل بی نظیر خود محلی مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستانی است اما همه دیدنی های این شهر به دریا و سواحل آن محدود نمی شود جاذبه های دیدنی متعددی نیز در بدروم وجود دارد که حتی اگر در فصل سرما به این شهر سفر کردید می توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

1-    قلعه سنت پیتر Castle of St. Peter : قلعه سنت پیتر زیباترین بخش جاذبه های دیدنی بدروم است که قطعا همه مسافران از آن بازدید خواهند کرد. این قلعه که به قلعه بدروم نیز معروف است در سال 1402 تا 1437 توسط شوالیه های مهمان نواز (هاسپیتالر) سنت جان ساخته شده و در هر دیوار آن شوالیه ای از ملیت های مختلف به محافظت مشغول بوده است. داخل این قلعه سه برج وجود دارد که عبارتند از برج فرانسوی، برج انگلیسی که مجسمه شیری روی دیوار غربی آن قرار دارد و برج گاتینو Gatineau که به سیاه چال منتهی می شود. در زمان پادشاهی سلطان سلیمان مسجدی نیز در این برج ساخته می شود. هر کدام از برج ها و مسجد نیز جزو جاذبه ای دیدنی بدروم می باشند. موزه آثارباستانی زیرآب نیز در این قلعه قرار دارد.

2-    موزه آثار باستانی زیرآب Museum of Underwater Archaeology : یکی از مکان هایی که حتما باید از آن دیدن فرمایید موزه آثار باستانی زیرآب است حتی اگر اصلا به آثار باستانی علاقه مند نباشید، این موزه شما را شگفت زده خواهد کرد. در قسمت ورودی موزه تصاویری از مجموعه های موجود را می توان بر روی صفحه نمایش مشاهده نمود و پس از ورود کاردستی ها و اشیاء شیشه ای کودکان را شگفت زده خواهد کرد، در سالنی که سالن شیشه ای غرق شده نام دارد کشتی 16 متری به چشم میخورد که در سال 1025 قبل از میلاد غرق شده است. در برج فرانسوی نیز می توان کشتی یونانی که در قرن چهارم غرق شده را مشاهده نمود. در اتاق گنج نیز می توان اشیاء برنزی به دست آمده از کشتی های شکسته را دید.

3-    آرامگاه هالیکارناسوس Mausoleum : آرامگاه هالیکارناسوس که جزء عجایب هفت گانه جهان بوده است توسط معماری به نام پیتئوس بعنوان آخرین استراحتگاه پادشاه ماسولوس در منطقه هالیکارناسوس (که نام قدیمی بدروم بوده است) ساخته شده است که در زمان ساخت 46 متر بلندی داشته و با تندیس های یونانی آراسته شده بود. اگرچه این بنا توسط زلزله های متعدد تخریب گشته اما دلیل اصلی نابودی آن استفاده از مصالح این آرامگاه توسط شوالیه ها جهت ساخت قلعه سنت پیتر بوده است. امروزه تنها چند ستون از این بنای زیبا باقی مانده است.

4-    دروازه میندوس Myndos Gate (Myndos Kapısı) : دروازه میندوس آخرین یادگار از پادشاه ماسولوس است که به طول 7 متر دور تا دور شهر را  احاطه کرده بود. بقایای مقبره ها و دیوارهای قدیمی و طرح های موزائیکی موجود در این منطقه شاید به تنهایی جذابیت خاصی نداشته باشند اما در کنار یکدیگر می توانند ساعتها باعث سرگرمی شما شوند.

5-    بنای تئاتر بدروم Bodrum Theatre : بنای تاریخی تئاتر بدروم ممکن است که در مقایسه با بناهای یونانی کوچک باشد اما به زیبایی توسط شرکت های اریکسون و تریکسل بازسازی شده و چشم انداز شهر از سطوح بالایی آن که بر روی کوه ساخته شده فوق العاده می باشد. این سالن که حدود 13000 نفر ظرفیت دارد مکانی مناسب برای برگزاری رویدادها و کنسرتها در طول دوره تابستان است. در مدت زمان سفر خود به بدروم حتما درصورت برگزاری مراسم به این بنای تاریخی بروید تا بتوانید چگونگی استفاده از این بنا را در دوران هالیکارناسوس تجربه نمایید.

6-     لنگرگاه و کشتی سازی Marina and Shipyard : آب های فیروزه ای دریای اژه انگیزه ای برای جلب مسافر در بدروم است و صنعت قایق سواری تجارتی مهم در این عرصه است. لنگرگاه بهشت ملوانان و عاشقان دریاست. در این مکان گزینه های متعددی برای سفرهای یک روزه آبی و بازدید از جزیره ها و مکان های پنهان برای شنا و آفتاب گرفتن وجود دارد. زمانی که به سمت غربی لنگرگاه حرکت می کنید به کشتی سازی عثمانی می رسید که مناظر زیبایی از بندرگاه را در برابر دیدگان شما قرار می دهد.

7-    شهرقدیمی Old town : دقیقا در پشت قلعه سنت پیتر جذاب ترین و دیدنی ترین منطقه شهر قرار گرفته است. پیاده روهای باریک که با کلبه های سنگی سفید و پوشیده از گل و گیاه احاطه شده اند که چشم اندازی کارت پستالی را شکل داده اند. بیشتر محله های بدروم به سبک زندگی مدرن تغییر یافته اند و این منطقه تنها مکانی است که یادآور دهکده ماهیگیری است. این منطقه زیباترین مکان برای گردش های بعدازظهر و گرفتن عکس های فوق العاده و زیباست. هر زمان که خسته شدید، تعداد زیادی کافه و رستوران نیز در این محله وجود دارند که می توانید در آنها به استراحت بپردازید.

8-    آسیاب های بادی بدروم Bodrum Windmills : قدمت آسیاب های بادی بدروم که در فاصله بین خلیج گومبت و خلیج بدروم قرار گرفته اند به قرن هجدهم میلادی می رسد. این بناهای سفید خالدار زیبا که برای آسیاب کردن گندم مورد نیاز مردم شهر استفاده می شدند تا قرن هفتاد میلادی نیز مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه این آسیاب ها جهت بازدید گردشگران در حال بازسازی هستند و در هرکدام ازآنها کافه و استراحت گاه هایی تعبیه خواهد شد.

9-    جزیره خرگوش Rabbit Island : جزیره خرگوش جزیره ای کوچک به مساحت حدود 4.5 کیلومتر است که به دلیل فراوانی خرگوش های وحشی در آن به این اسم نامیده شده است. می توان از دروازه میندوس با پای پیاده از طریق جاده ای که پادشاه موسولوس برای دسترسی به این جزیره و تماشای غروب آفتاب و غذا دادن راحت به خرگوش ها احداث کرده به این منطقه زیبا دسترسی پیدا کرد. البته به مرور زمان جاده کمی زیرآب فرو رفته و بهمین دلیل برای آندسته از گردشگران که با راه رفتن در آبهای سرد مشکلی ندارند مناسب است. این جزیره توریستی زیبا مکانی جذاب برای شیرجه زدن داخل آب های زلال آبی رنگ و گرفتن عکس های فوق العاده در غروب خورشید است.

10-  پارک آبی بدروم Aqua park : پارک آبی ددمان یکی از بزرگترین پارک های آبی ترکیه است که دارای 23 سرسره آبی ، رودخانه وحشی به طول 350 متر و تونل وحشت می باشد.

 

 

آژانس مسافرتی شهر فرنگ مجری مستقیم و کارگزار تورهای ترکیه، تور تایلند، تور ارمنستان، تور گرجستان، تور روسیه، تور دبی،  تور مالزی و ... می باشد. کارشناسان مجرب ما با ارائه بهترین راهنمایی و  مناسب ترین قیمتها، سفری به یادماندنی برای شما به ارمغان خواهند آورد. 

تلفن تماس: 22060840

خواندن 1540 دفعه