درباره استانبول

 درباره استانبول ...

 

استانبول پایتخت و مرکز تاریخی، فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه می باشد. استانبول در کنار تنگه بسفر میان دریای مرمره و دریای سیاه قرار گرفته است. 

این شهر حدود 14 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان و بزرگترین شهر اروپا می باشد. تنها 5 سال پس از آنکه استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا لقب گرفت، در سال 2015 نزدیک به 13 میلیون نفر از این شهر بازدید کردند و جایگاه پنجم به عنوان محبوب ترین مقصد توریستی جهان را به خود اختصاص داد.

با توجه به موقعیت استانبول در کنار دریا، آب و هوای آن نیمه گرمسیری و مدیترانه ای می باشد. در زمستان ها نیز هوای بسیار سرد ولی قابل تحمل دارد.

 

 درباره استانبول-شهر فرنگ

 

استانبول دارای مراکز خرید متعددی می باشد. یکی از این بازارهای بسیار قدیمی، بازار بزرگ استانبول می باشد که در سال 1461 ساخته شده است و در میان بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای جهانی جای دارد. بازار محمد پاشا نیز بازار روباز بزرگی بین بازار بزرگ و بازار مصری است که از سال 1660 بازار بزرگ ادویه استانبول می باشد.

علاوه بر این مراکز خرید سنتی، مراکز خرید بزرگ و مدرنی نیز در استانبول ساخته شده اند، به عنوان مثال مرکز خرید جواهر که در سال 2005 و در منطقه شیشلی افتتاح شده است. 

 

                                         درباره استانبول-شهر فرنگ  درباره استانبول-شهر فرنگ

 

 در خیابانها و کوچه پس کوچه های استانبول نیز انواع رستورانها و کافه ها برای هر سلیقه ای وجود دارد. اکثر رستورانهایی که در آنها غذاهای بین المللی سرو می کنند در مناطق بی اغلو، بشیکتاش، شیشلی و کادیکوی قرار دارند.

 

یکی از معروف ترین خیابانهای استانبول، خیابان استقلال ISTIKLAL می باشد که در قسمت جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته است و در آن انواع فروشگاه ها با برندهای بین المللی و ترک، رستورانها و کلابهای متنوعی وجود دارد و یکی از تفریحات گردشگران در استانبول، قدم زدن در این خیابان و صرف غذا و نوشیدنی در رستورانها و کافه های آن می باشد.

 

درباره استانبول-شهر فرنگ

 

برای رزرو  تور استانبول خود، با کارشناسان آژانس شهر فرنگ تماس بگیرید. تلفن تماس: 22060840

خواندن 4309 دفعه