درباره پوکت

پوکت تایلند، سرزمین عجایب گرمسیری که معمولا به عنوان "مروارید جنوبی" نامیده و بزرگترین جزیره در تایلند با 540 کیلومتر مربع مساحت می باشد. شمال تا جنوب جزیره زیبا پوکت 48 کیلومتر و شرق به غرب پوکت21کیلومتر است که توسط زنجیره ای از کوه ها و دره ها  احاطه شده است و حدود 70٪ از مساحت پوکت از کوه ها تشکیل شده است که بلندترین قله آن "مای تائو" یا جرعه آهنگ (قله 12 نیشکر) با 529 متر ارتفاع  است.30٪ دیگر از جزیره  پوکت زمین مسطح است که عمدتا در بخش مرکزی و شرقی این جزیره می باشد. ویژگیهای دیگر این جزیره که در دریای آندامان در ساحل غربی جنوب تایلند قرار دارد پرتگاه صخره ای، سواحل طولانی گسترده شنی، صخره های سنگ آهک، تپه های جنگلی، رودخانه کوچک، لاگون و پوشش گیاهی گرمسیری متنوع است.پوکت در شمال خود فرودگاه زیبائی دارد که پس از انتخاب تور تایلند مورد نظر خود وارد این فرودگاه میشوید و جالب است  بدانید که پوکت از پایتخت تایلند "بانکوک" حدود 900 کیلومتر فاصله دارد.بیوگرافی جزیره پوکت نشان دهنده اقوام بومی است که عمده درآمد آنها از کشاورزی و ماهیگیری بوده و در چند قرن گذشته به دلیل ذخایر قلع مورد نظر خیلی از کشورهای استعماری قرار گرفته که رد پای این کشورها در بعضی از بناهای قدیمی شهر هنوز به چشم میخورد.سواحل جنوبی پوکت مناسب برای گردشگری و گرفتن عکسهای سلفی میباشد و سواحل شمالی پوکت که سواحل دست نخورده و بکر میباشد و مخصوص ماجراجویان می باشد. در پوکت می توانید کوه پیمایی با فیل، قایق سواری، گلف و  دیدار از سیمون کاباره را  تجربه کنید. قسمت غربی جزیره مخصوص علاقمندان دایوینگ و شیرجه زدن در آبهایی است که به زلالی اشک چشم بوده و دارای جزایر کوچک مرجانی میباشد.باغ وحش شهر پوکت با دارا بودن موقیعت جغرافیائی در اقیانوس انواع گونه های جانوری مانند تمساح، فیل، شامپانزه را در خود جای داده است..پوکت مانند اکثر شهرهای تایلند دارای معابد گوناگون میباشد که یکی از آنها که با آداب خاص و لباس مناسب میتوان وارد آن شد معبد چالونگ است.

سواحل مورد علاقه در جزیره پوکت تایلند برای مسافران تور تایلند به شرح زیر است:

$Patong Beach " ساحل پاتونگ پوکت " بزرگترین و شلوغ ترین ساحل پوکت با صدها رستوران و هتل های لوکس میباشد. ساحل پاتونگ در 16 کیلومتری پوکت قرار دارد  خیابان مشهور این ساحل که توان مقابله با خیابان رقیبش در پاتایا تایلند "واکینگ استریت"را دارد به نام بنگلارود Bangla road میباشد.

  • Karon Beach " ساحل کارن پوکت " دومین ساحل بزرگ پوکت برای شنا و غواصی میباشد. فاصله ساحل باشهر پوکت تایلند حدود 20 کیلومتر است.
  • Kata Beach "ساحل کاتا پوکت"ساحلی دست نخورده با مردمانی بومی میباشد.
  • Bangtao Beach " ساحل بانگ تائو پوکت "ساحل کوچک وآرام مخصوص شنا کردن است.
  • Surin Beach  "ساحل سورین پوکت"ساحلی مناسب برای گردشگری افراد میلیونر میباشد که 27 کیلومتر با شهر پوکت فاصله دارد
  • Kamala Beach "ساحل کامالا پوکت" ساحلی آرام برای افرادی است که به دنبال آرامش هستند.
  • سواحل بزرگ دیگر پوکت تایلند:
  • Nai Thon Beach ساحل بکر و دست نخورده با درختان کاج از نوع کاسورینا مناسب برای شنا نیز میباشد. این ساحل از نوع مرجانی با درختان بزرگ صنوبر که سایه گسترده اند و مناسب برای شنا میباشد و بعضی از علاقمندان طبیعت برای دیدن لاک پشت های بزرگ و غول پیکر که در این منطقه زاد و ولد میکنند این ساحل را انتخاب میکنند .    
  • Kata Noi Beach دارای دو ساحل است که توسط یک  دماغه از یکدیکر تفکیک و جدا شده ساحلی آرام و پاکیزه مخصوص شنا و غواصی مخصوصا قسمت شمالی آن دارای ماسه های سفید است.
  • Nai Yang Beach
  • Layan Beach
  • Mai Khao Beach طولاني ترين ساحل پوكت از شمال جزیره تا ساحل Nai Yang به طول 9 کیلومتر ادامه دارد.
  • Nai Harn Beach

بهترین جزیره های کوچک پوکت تایلند:

  • Freedom Beach
  • Ya Nui Beach
  • Laem Singh Beach

جزایر کمتر دیده شده پوکت تایلند:

  • Banana Rock Beach +VDO
  • Freedom Beach
  • Ao Yon Beach
  • Paradise Beach
  • Ao Sane Beach
  • Pansea Beach

سواحل کوچک پوکت تایلند:

  • Kalim Beach
  • Rawai Beach
  • Tri Tra Beach
  • Cape Panwa
  • Panwa Beach
  • Laem Ka Beach

مناطق پوکت تایلند:

  • Kathu
  • Thalang
  • Phuket Town

جاذبه های نزدیک پوکت:

خلیج Phang Nga Bay :

از ویژگی های متمایز خلیج  Phang سنگ آهک خالص است که به صورت عمودی از آب سبز زمرد بیرون زده است.

جزیره جیمز باند پوکت:

جزیره جیمز باند نقطه عطفی در خلیج Phang میباشد و برای اولین باردر سال 1974 راه خود را بر روی نقشه های توریستی بین المللی از طریق ایفای نقش بازیگران آن در فیلم جیمز باند "مردی با تفنگ طلایی" پیدا کرد. یکی از ویژگی های متمایز این خلیج معروف تعداد صخره های سنگ آهک خالص که به صورت عمودی از آب زمرد سبز بصورت برجسته و عجیب و غریب بیرون زده است میباشد. این منطقه مقصد محبوب برای قایقرانی  میباشد.همچنین در خلیج Phang تعداد صد جزیره بصورت عمودی از زیر آب سر براورده است که جیمز باند معروفترین این جزایر میباشد که تحت محافظت پارک ملی تایلند قرارگرفته است و تردد هیچگونه وسیله نقلیه به این جزیره مجاز نیست.

جزیرهKoh Panyeeاین جزیره کوچک مسلمان نشین با 315 خانوار جمعیت یکی از جزایر بکر با ساکنان بومی میباشد فاصله جزیره  Koh Panyee با جزیره  Panyee حدود 20دقیقه است.

خلیج فانگ نا Phang Nga Bayخلیج فانگ نا مکانی عالی برای قایقرانی است. صخره های سنگ آهک با ایجاد یک پس زمینه زیبا جاذبه های توریستی فراوانی ایجاد نموده است.

Hongs of Phang Ngaچند سال پیش بود که بررسی های هوایی اولین بار نشان داد هنگز در داخل برخی از جزایر Phang با گیاهان دست نخورده و جانوران ، و غارهای با سقفهای ریخته شده رو به آسمان احاطه شده است.

جاده بنگلادش:پرتراکم ترین منطقه ساحل غربی پوکت  که تعداد زیادی کافه، هتل و مهمانخانه، باشگاه و مقصد شب زنده داری در این جزیره است یک خیابان شناخته شده به نام جاده بنگلادشیها میباشد.این جاده ساحلی زیبا به سمت شمال کامالا کشیده شده است و میتوانید از منظره غروب آفتاب با تعدادی از رستوران ها بسیار عالی، مغازه ها بی شمار، و جاذبه های فرهنگی و فعالیت های مختلف برای لذت بردن در پوکت استفاده کنید.

ساحل کاتاپوکت"Kata Beach"

ساحل کاتا دارای طیف وسیعی از جاذبه های گردشگری میباشد. ساحل بزرگ کاتا  پر جنب و جوش است و مورد علاقه خاص (از ماه مه تا نوامبر) و دانش آموزان غواصی (غواصی بین یک صخره سرد بین ساحل و جزیره پلوتونیم) میباشد. شب زنده داری رستوران های متعدد بزرگ همچنین مغازه ها، فعالیت های سرگرم کننده در ساحل کاتا پوکت وجود دارد. و این ساحل به یک مقصد به خصوص و محبوب برای زوج های جوان تبدیل شده است.

ساحل کارون پوکت"Karon Beach"

 سومین ساحل طولانی جزیره پوکت  دارای تعداد زیادی استراحتگاه های بزرگ می باشد. ساحل کارون "خواهر کوچک ساحل پاتونگ نیز نامیده می شود. این باعث می شود ساحل کارون مکانی عالی برای کسانی است که می خواهند شب زنده داری کرده و  خرید و جاذبه های مختلف جزیره را تجربه کنند.

ساحل سورین پوکت"Surin Beach"

ساحل سورین یک منطقه بسیار منحصر به فرد است. و بسیاری از خانه های این ساحل بزرگ با مالکیت خصوصی است. و ساحل ماسه ای میباشد و مناسب مسافران ثروتمند می باشد.

ساحل کامالا پوکتKamala Beach""

ساحل منحنی شکل طولانی که شهر کوچک در پشت آن قرار دارد که فقط یک فاصله کوتاه از ساحل پاتونگ دارد کامالابا فضای آرام خود منطقه ای محبوب برای بازنشستگان  است که دارای  چشمه های آب معدنی، ویلا ها و هتل های با کیفیت می باشد.

ساحل نای هارن پوکت" Nai Harn Beach"

محبوب ترین مکان برای مردم محلی و غواصان بدور از تجملات میباشد.

ساحل بانگ تائو پوکت""Bangtao Beach

دومین ساحل بزرگ پوکت است که دارای چندین استراحتگاه لوکس بر روی تپه های سرسبز می باشد.

ساحل مای خائو پوکت" "Mai Khao Beac

مای خائو بزرگترین ساحل جزیره پوکت با 11km طول میباشد که دارای یک چشم انداز از منطقه ساحلی به وسعت 350km بین جزیره پوکت و رانونگ در مرز با میانمارمیباشد. بزرگترین ساحل پوکت دارای شن و ماسه با درختان کاج در حاشیه ساحل، بادام گرمسیری، و درختان نخل و همچنین گیاهان ساحلی گرمسیری میباشد. این ساحل تنها مکانی در پوکت است که در آن لاک پشت های دریایی غول پیکر در هر سال بین ماه های نوامبر و فوریه تخم گذاری میکنند. ساحل خائو 5 کیلومتری فرودگاه پوکت میباشد و 30 کیلومتر با ساحل پاتونگ فاصله دارد.

ساحل راوای پوکت""Rawai Beach

 ساحل راوای در نوک جنوب شرقی جزیره پوکت است. از لحاظ تاریخی اولین ساحل توریستی پوکت میباشد و بسیار آرام و مناسب افرادی است که بدور از جاذبه های توریستی  خواهان سپری کردن تعطیلات خود می باشند.

مکانهای دیدنی پوکت:

خانه قدیمی پوکت Old Phuket Houses

یک خانه قدیمی در قسمت جنوب شهر پوکت که برگرفته از معماری اروپائی از جمله پرتغالی ها و انگلیسی ها و علاقه مندی این کشورها به معادن قلع پوکت در قرن 16 میلادی بوده است.

فروشگاه و خانه های پرتغالی در پوکت  The Sino-Portuguese Shop Houses in Phuket

از ویژگیهای این خانه ها عرض 5 متر برای جلوی خانه که به فروشگاه اختصاص داده میشد و طول 50 متر برای زندگی کردن است.

تالار استان پوکت Phuket Provincial Hall

این ساختمان بزرگ در آغاز قرن بیستم ساخته شده ، دارای دفاتر بالاترین مقام در این استان وفرماندار استان می باشد، با این وجود به روی عموم باز است به غیر از در موارد خاص. بیش از 50 عکس قدیمی پوکت در اطراف ساختمان وجود دارد.

موزه تمبر شناسی پوکت  Phuket Philatelic Museum

موزه واقع در داخل یک ساختمان 80 ساله در جاده  Montri و در حال توسعه و برای عموم مردم بدون هیچ هزینه ورودی باز است. در حال حاضردارای سه بخش است بخش اول نمایشگاه پوستر که چگونگی خدمات پستی تایلند را توضیح میدهد، بخش دوم موزه ماشین آلات عتیقه و تجهیزات از قبیل نوارهای تلگراف، تلفن، ماشین آلات و بخش آخر یک اتاق، که در آن مجموعه ای از تمبر تایلندی برای فروش میباشد.

10 مرکز خرید پوکت:

  • مرکز خرید  Jungceylon Shopping Mall در ساحل پاتونگ
  • مرکز خرید  Weekend Market  در شهر پوکت
  • مرکز خرید  Central Festival Phuket در شهر پوکت
  • مرکز خرید  Phuket Walking Street در شهر پوکت
  • مرکز خرید  Banzaan Market در ساحل پاتونگ
  • مرکز خرید  Handicraft Shops در شهر پوکت
  • مرکز خرید  Jim Thompson در شهر پوکت
  • مرکز خرید  Karon Bazaar در ساحل کارون
  • مرکز خرید  Banana Walk در ساحل پاتونگ
  • مرکز خرید  Premium Outlet Phuket در شهر پوکت

جزایر اطراف پوکت:

پوکت دارای جزایر کوچک و بزرگی در اطراف خود است که با فاصله زمانی 2 ساعت میتوان به آنها رسید و مناسب برای غواصی،ماهیگیری و آشنائی با ساکنان بومی بعضی از این جزایر است که در ادامه آنها را معرفی مینمائیم.

Phi Phi Islandsجزایر فی فی از زیباترین جزایر جنوب شرقی آسیاست با یک  قایق موتوری  پس از طی مسافت 50 کیلومتر از پوکت به جزایر زیبای فی فی میرسید. این جزایر کارت پستال زیبا از مناطق  گرمسیری تایلند است.سواحل کلاسیک، صخره های خیره کننده، و آب های فیروزه ای زنده و پرتکاپو با زندگی دریایی رنگارنگ غار Viking Cave جزایر فی فی را  تبدیل به بهشت دنیا نموده است.

Similan Islandsجزایر سیلمان در 84 کیلومتری شمال غربی پوکت قرار گرفته است. یکی از بهترین و شناخته شده ترین  گروه جزایره در دریای آندامان است عمدتا به دلیل شگفتی که در زیر آب آبی روشن که این جزایر را فرا گرفته است معروف میباشد. به طور کلی در میان 10 منطقه عالی برای شیرجه زدن شناگران در جهان و کرایه و تور قایق برای گشت در جزیره است.

Coral Islandجزیره مرجانی در سه کیلومتری جنوب شرقی پوکت است دارای دو ساحل اصلی، لانگ بیچ و ساحل موزو هر دو ساحل دارای فعالیت های ورزشی - قایق سواری و غواصی میباشد.

Racha Island (Raya Island)جزایر راچا حدود 12 کیلومتری جنوب پوکت میباشد و غواصی در ابهای این جزایر بسیار عالی و جزایر راچا  به سرعت در حال توسعه است راچا نوا خالی از سکنه است و هیچ خدمات و یا محل اقامت در آن وجود ندارد و مناسب برای غواصان است.

Phang Nga Bay and Islandsخلیج فانگ از سنگ آهک خالص کارست که به صورت عمودی از آب زمرد سبز بیرون زده میباشد. جزیره جیمز باند و کوه Panyee تنها  دو تا از نقاط معروف این خلیج می باشد.

Koh Yao Islandsدر وسط خلیج فانگ یک جفت جزایر در سال 2002 تحت نظارت حفاظت بین المللی و مجله نشنال جئوگرافیک به ثبت رسید که ساکنان این جزایر عمدتا کشاورز و ماهیگیر بوده  و دارای خانه های چوبی می باشد و دارای قایقرانی، پیاده روی، غواصی و شنا برای مسافران این جزایر میباشد.

James Bond Islandجزیره جیمز باند نقطه عطفی معروف در خلیج  Phang است. برای اولین بار راه خود را بر روی نقشه های توریستی بین المللی از طریق ایفای نقش بازیگران آن در فیلم جیمز باند "مردی با تفنگ طلایی" پیدا کرد. یکی از ویژگی های متمایز این خلیج معروف تعداد صخره های سنگ آهک خالص که به صورت عمودی از آب زمرد سبز بصورت برجسته بیرون زده است.

Koh Tachaiجزیره 12km متعلق به کوه پارک ملی سیمیلان مو در پهانگ نگا است. این جزیره معروفیت خود را برای سایت های شیرجه آن، کوه Tachai  و اولین میزبانی غواصی سفرهای یک روزه در سال 2010 بدست آورد.

Koh Panyeeکوه Panyee یک جزیره کوچک است با صخره سنگ آهک. صدها نفر در کلبه و خانه های چوبی آن زندگی می کنند. در ابتدا ماهیگیری تنها صنعت برای این جامعه مسلمان بود این جزیره دارای یک روستا میباشد که این روستا دارای مدرسه ، یک مرکز بهداشتی، تعداد زیادی مغازه کوچک، سوغات، و تعداد انگشت شماری از رستوران ها بزرگ، همه رو به دریا، که در آن گردشگران می توانند از غذاهای دریایی تازه لذت ببرند.

Naka Islandsناکا یای تنها یک روستای کوچک در سمت غرب  پوکت است، اما در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ، این جزیره در حال تغییر از یک روستای ماهیگیری به یک محل رفت و آمد مکرر منحصر به فرد گردید سواحل نکا یای وسیع و شنی هستند، و در امتداد سواحل شرقی آن دیدگاه ها از سراسر خلیج فانگ نا به سادگی قابل دیدن است. ناکا یای  طولانی ترین ساحل در سمت شرق است ناکا نوا به عنوان " جزیره مروارید شناخته شده است

Surin Islandsجزایر سورین در60 کیلومتری سواحل غرب استان Phang آنگا، و 100 کیلومتری شمال Similans، یک مجمع الجزایر از 5 جزیره است غواصی، پیاده روی و ماهیگیری از امکانات جزیره است.جزیره اصلی سورین Nuea دارای چندین خلیج، که بزرگترین آنها حوزه عملیاتی مای یای در جنوب غربی، که ویژگی های آن آب های آرام و لنگرگاه امن است. در سمت جنوب شرقی حوزه عملیاتی از Luek، که دارای مرجان های کم عمق و فراوانی با زندگی دریایی استKoh Rang Yai

Koh Bonکوه بن یک جزیره کوچک حدود دو کیلومتری ساحل از RAWAI در ساحل جنوب شرقی پوکت است. این جزیره  با پوشش گیاهی سرسبز، صخره و شن و ماسه است.

 برای ارتباط باکارشناسان ما و دیدن پکیج های تور پوکت اینجا کلیک کنید.

خواندن 7652 دفعه