درباره باکو

باکو، این میراث جهانی یونسکو

شهر باکو، پایتخت کشور آذربایجان، شهری است با نوار ساحلی در کنار دریای خزر، که بخاطر کوچه هایش، مساجد و ساختمان های تاریخی اش شناخته شده است و به همین جهت برج مایدن و مجموعه شیروانشاه این شهر، جزو میراث جهانی یونسکو، ثبت شده اند. علاوه بر قدمت تاریخی، فعالیت های هنری و فرهنگی همراه با مشاغل مدرن و صنایع نفت و پتروشیمی بیشمار در این شهر وجود دارد.

درباره باکو-شهر فرنگ

 

شهر باکو در اصل به 3 بخش اصلی: شهر قدیمی یا ایچری شهر، بخش آذربایجان شوروی و جدیدترین بخش شهر، تقسیم شده است. جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند.

اقلیم جلگه ای باکو با تابستان های گرم و زمستان های معتدل اش شناخته شده است. بطور کلی باکو شهر خشکی است اما از ماه اکتبر تا دسامبر، از مرطوب ترین ماه ها برخوردار است. میانگین دمای باکو در طی سال، 14 درجه سانتیگراد گزارش شده است. تابستان باکو از ماه ژوئن تا سپتامبر می باشد در حالی که زمستان آن از نوامبر تا مارس ادامه دارد. در ماه ژانویه نیز، این شهر، شاهد بارش برف است. باکو در تمام طول سال می تواند مقصد جذابی باشد اما شاید طی ماه های می تا اکتبر (اردیبهشت تا مهرماه)، دیدنی تر هم باشد.

برای گردش در باکو، می توانید از تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و مترو استفاده کنید. تمامی این وسایل حمل و نقل عمومی، از نظر اقتصادی به صرفه هستند. در صورتی که می خواهید از مترو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که از ساعات پیک ترافیک دوری کنید وگرنه مجبور هستید کمی فشار جمعیتی را که از مترو استفاده می کنند، تحمل کنید. همچنین می توانید زیبایی های باکو را با قدم زدن در این شهر، به تماشا بنشینید. برای امنیت بیشتر عابرین پیاده، راه های زیرزمینی گسترده ای در این شهر تعبیه شده است.

زبان اصلی باکو، آذری یا آذربایجانی است. اما در بیشتر بخش های باکو، زبان انگلیسی و روسی برای مردمان باکو، قابل درک است. نیمی از نسل جوان آن، انگلیسی را حداقل در سطوح مبتدی، می توانند صحبت کنند. زبان ترکی نیز یکی از زبان های قابل فهم در این شهر است.

واحد پول آذربایجان، منات (مانات) آذربایجانی Azerbaijani manat است.

 

 درباره باکو-شهر فرنگ

 

درباره باکو-شهر فرنگ

 

درباره باکو-شهر فرنگ

 

درباره باکو-شهر فرنگ

 

آژانس شهر فرنگ به عنوان کارگزار و مجری مستقیم تور باکو،  آماده مشاوره به شما مسافرین عزیز میباشند. برای انتخاب بهترین تورهای مسافرتی با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 22060840

خواندن 1551 دفعه