حمل و نقل عمومی در بارسلونای اسپانیا

حمل و نقل عمومی در بارسلونای اسپانیا

 

 

بی شک یکی از موارد مهم در هنگام سفر، نحوه رفت و آمد در شهر می باشد. این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا مناسبترین نوع بلیط برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بارسلونا را انتخاب کنید تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود.

-        بلیط تک سفره Single Ticket

اگر فقط گهگاهی می خواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، بهترین گزینه شما، خرید بلیط تک سفره است. با این بلیط می توانید سفری درون شهری را با استفاده از اتوبوس شهری TBM و یا مترو داشته باشید. هزینه تهیه این بلیط، 2.20 یورو می باشد و آن را از ماشین های خودکار بلیط (خودپرداز) می توانید تهیه کنید.

ضوابط استفاده از این بلیط:

این بلیط تک سفره مختص مسیر فرودگاه نمی باشد. اگر قصد دارید به فرودگاه بروید، باید بلیط جداگانه ای به نام بلیط فرودگاه airport ticket را به ارزش 4.60 یورو (تک مسیره) بخرید. با توجه به این نکته، اغلب مسافران بلیط ارزانتر روزانه Hola BCN را تهیه می کنند که شامل مسیر مرکز شهر تا فرودگاه هم می باشد.

اتوبوس، مترو و ... هر کدام بلیط تک سفره مخصوص به خود را دارند که ممکن است در دیگر سیستم های حمل و نقل قابل استفاده باشد. اما با بلیط 10 سفره T-10 و یا کارت مسافرتی Hola BCN با این مشکل مواجه نخواهید شد.

 

-        کارت مسافرتی Hola BCN برای 2-5 روزه: ارزان و قابل استفاده سریع

سفرهای نامحدود با اتوبوس، مترو، تراموا، قطار شهری یا مترو تا / از فرودگاه

این کارت در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب شده برای اینکه استفاده از آن راحت است. تعداد نامحدود سفر را می توانید از طریق کارت های 2، 3، 4 یا 5 روزه، داشته باشید. قیمت این کارت به شرح زیر است:

2 روزه: 15 یورو   -  3 روزه: 22 یورو  -  4 روزه: 28.50 یورو  -  5 روزه: 35 یورو

شاید در هیچ کجای اروپا نتوانید همچین کارت ارزانی را پیدا کنید و از ایستادن در صف های مقابل ماشین خودکار تهیه بلیط معاف می شوید. تهیه این کارت از طریق آنلاین مقدور است.

برای کودکان زیر 4 سال نیازی به تهیه بلیط نیست.

 

-        کارت بارسلونا Barcelona Card: سفر رایگان با وسایل حمل و نقل عمومی + کارت تخفیف گردشگری

ایده آل برای توریست هایی که قصد سیاحت در شهر را دارند. با این کارت علاوه بر سفر رایگان درون شهری، امکان بازدید از بسیاری از جاذبه های شهر بصورت رایگان یا با هزینه اندک وجود دارد.

مزایای استفاده از کارت بارسلونا:

بازدید از موزه ها، آکواریوم و ... رایگان یا با ورودیه اندک

عدم نیاز به ایستادن در صف ورودی جاذبه های توریستی

سفر نامحدود و رایگان با وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مترو، تراموا و ...

کارت بارسلونای مخصوص برای کودکان 4 تا 12 سال

قیمت این کارت به شرح زیر است:

3 روزه: 45 یورو  / 21 یورو (مخصوص کودکان)

4 روزه: 55 یورو / 27 یورو (مخصوص کودکان)

5 روزه: 60 یورو  /  32 یورو (مخصوص کودکان)

 

-        بلیط 10 سفره ATM-10

به صرفه تر از بلیط تک سفره است، اما این کارت شامل ترانسپورت فرودگاهی نمی شود. کارت 10 سفره برای 10 سفر از 1 تا 6 ناحیه با استفاده از اتوبوس، مترو، تراموا و قطار حومه شهر (Rodalies) قابل اعتبار است. اگر قصد اقامت طولانی در بارسلونا را دارید اما تعداد دفعات استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شما کمتر است، این کارت انتخاب مناسبی است. قیمت این کارت به شرح زیر است:

برای یک ناحیه: 10.20 یورو

برای دو ناحیه: 20.10 یورو

برای 3 ناحیه: 27.40 یورو

برای 4 ناحیه: 35.25 یورو

برای 5 ناحیه: 40.50 یورو

برای 6 ناحیه: 43.05 یورو

تهیه این بلیط از طریق آنلاین مقدور نبوده و تنها با ماشین خودپرداز بلیط امکانپذیر است.

با کارت 10 سفره ناحیه 1، هنگام نعویض خط یا نوع وسیله حمل و نقل عمومی، بین اولین و آخرین تایید کارت، 75 دقیقه زمان وجود دارد. 

خواندن 2046 دفعه